SyazAna♥
The Penulis



[Assalamualaikum]

”Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?




31 Mac . Jam Bumi .
Saturday, 31 March 2012 | 11:38 pm 0 mengayat

ASSALAMUALAIKUM





Ehem-ehem . 
Sejak aku bertemu kau . Kenal kau .
Tanggapan aku pada orang lain dah berubah . 
Fikiran aku sentiasa dikuasai dengan pemikiran yang negatif terhadap orang.

Ahh, entah kenapa . Entah mengapa .
Aku pun tak tahu sebab nya.

Sejak aku bertemu kau . Segalanya berubah . 
Aku dah tak macam dulu .
Aku dah tak macam dulu .
Aku dah tak macam dulu .

Mula-mula aku fikir kau seperti manusia normal .
Tetapi tidak . Sangkaan aku nyata tersasar jauh .
Rupa-rupanya kau ada satu sikap yang mungkin kebanyakan orang tidak milikinya.
Ya, aku kecewa . 
Aku benci .

Sekarang ni, bila aku jumpa orang muka yang sama macam kau .
Aku jadi menyampah . 
Bila ada orang sekeliling aku ada yang kebetulan nama sama macam kau ,
Aku jadi meluat .
Rasa itu bukan aku yang undang . Semulajadi dia datang kepadaku.
Tolong jangan marah pada aku .

Dalam tempoh setahun .
Hari-hari aku jumpa kau . Hari-hari aku kena hadap muka kau .
(tipulah kalau hari-hari , tolak cuti , tolak tak hadir)
Dalam tempoh tu jugak, aku dah hilang AKU .
Dalam sekelip mata kau ubah aku . Kejam gila kau .

Dalam menjalani hari-hari itu, aku seksa sangat . Jiwa ragaku seksa.
Ikut rasa hati nak saja aku lenyapkan kau . Biar puas hati aku .

Namun, apakan daya aku manusia bukan tuhan.
Mungkin tuhan sendiri telah takdirkan aku bertemu kau.
Setiap apa yang terjadi mesti ada hikmahnya.

Ya , hikmah .
Yang sekarang ni aku dah nampak butir-butir pertama yang hadir tiapkali aku lemah.
Tiap kali langkahku semakin longlai .
Aku dah kuat tak macam dulu .
Apa dia , itu RAHSIA .
Rahsia antara aku dan Dia .


::::::::::





Tajuk je earth hour , tapi isi bukan pasal earth hour . Ahh, wa kesah apa.
Yang penting ini blog , blog wa . Wa tulis , ikut suka hati wa .
Lahaii, jangan lah meluat.
Dear reader, thanks for reading faithfully.
Oukie, sempena EARTH HOUR ni, sebagai YB aku nak buat ucapan sikit :
SAYANGILAH BUMI KALAU ANDA RASA ANDA SEDUT OKSIGEN DAN MELEPASKAN KARBON DIOKSIDA .


Kbai . HahaHihiHuhu



Older Post | Newer Post